Kirjassa tärkein vaihe on sen kirjoittaminen. Kun käsikirjoitus ja kirjan julkaisukin on takana, on aika antaa itsellesi raikuvat aplodit, mutta laakereille ei kuitenkaan kannata jäädä lepäämään. Toisin kuin vanha kansanviisaus kertoo, hyväkään kirja ei myy itse itseään, ellei kukaan siitä tiedä. Monelle kirjailijalle oman kirjan markkinointi tuottaa kuitenkin päänvaivaa. Ei huolta: markkinointi on pikemminkin luovaa ajattelua kuin ydinfysiikkaa – ja luovuuttahan sinulla kirjailijana on!
Markkinointiopas tarjoaa kattavan yleiskatsauksen siihen, mitä kaikkea kirjan markkinoinnissa kannattaa ottaa huomioon. Se antaa hyvät eväät omien markkinointitapojen löytämiseen ja ajoittamiseen. Oppaassa kerromme erilaisista markkinointikeinoista lähtien aina hinnoittelusta ja kirjan ulkoasusta lehdistön tavoittamiseen ja kirjatapahtumien järjestämiseen.
Näkyvyys sosiaalisessa mediassa on tärkeä osa markkinointipalettia. Olemalla aktiivinen sosiaalisessa mediassa voit tehdä itseäsi tunnetuksi kirjailijana, hankkia lisää lukijoita ja saada heiltä suoraa palautetta teoksestasi sekä verkostoitua muiden kirjailijoiden ja kirja-alan toimijoiden kanssa. Sosiaalisen median opas auttaa suunnistamaan sosiaalisen median viidakossa. Annamme vinkkejä tärkeimpien sosiaalisen median palveluiden käyttöön, ja runsaat esimerkit tarjoavat ideoita some-markkinointiin.
Toivotamme hauskaa ja menestyksekästä kirjamarkkinointia!